Zwroty i reklamacje

Na wstępie pragniemy zapewnić, że każdą sprawę zwrotu lub reklamacji rozpatrujemy indywidualnie, mając na względzie Twoją satysfakcję. Wskazane poniżej zasady zwrotów i reklamacji wynikają wprost z Kodeksu Cywilnego i Prawa Konsumenckiego. Przysługujące uprawnienia różnią się w stosunku do konsumentów i przedsiębiorców. Ponieważ przedsiębiorca jest podmiotem profesjonalnym, ustawodawca przyznał mu mniej uprawnień. Konsument z kolei objęty jest szczególną ochroną. Wszystko to znajduje wyraz w poniższych zasadach zwrotów i reklamacji. Zapewniamy, że oprócz obowiązujących ram prawnych kierujemy się także zdrowym rozsądkiem i postaramy się wyjść naprzeciw Twoim uzasadnionym oczekiwaniom.

ZWROTY

Kiedy i jak dokonać zwrotu?

Jako konsument masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania przyczyny (zwrot towaru) w ciągu 30 dni od odebrania towaru. Aby tego dokonać musisz przesłać nam e-mailem stosowne oświadczenie w tym terminie. Wzór formularza znajdziesz tutaj:

Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość

Do zachowania terminu wystarczy, że wyślesz oświadczenie przed jego upływem. Jeśli Twoje zamówienie obejmuje wiele towarów, które dostarczane są osobno lub partiami, termin liczy się od momentu odbioru ostatniego towaru lub partii. Pamiętaj, że ponosisz bezpośredni koszt zwrotu towaru. Zwrot wpłaty następuje na konto bankowe wskazane na formularzu.

W jakich sytuacjach nie mogę zwrócić towaru?

Prawo zwrotu bez podania przyczyny nie przysługuje Tobie w trzech sytuacjach:

  • jeżeli nie jesteś konsumentem,
  • jeżeli jesteś konsumentem, ale upłynął termin 30 dni na zwrot towaru,
  • jeżeli towar ma krótką datę ważności lub otwarte zostało zapieczętowane opakowanie.

Ostatnie wyłączenie wynika z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje m.in. w sytuacjach, gdy przedmiotem sprzedaży jest rzecz:

  • mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

W związku z tym w naszym sklepie nie przyjmujemy zwrotów towarów, które:

  • sprzedane zostały w promocji ze względu na krótki termin ważności krótszy niż 6 miesięcy,
  • zostały po odebraniu przez konsumenta otwarte, tzn. została zdjęta folia ochronna z opakowania zbiorczego.

W pozostałych sytuacjach przysługuje Tobie prawo zwrotu.

 

REKLAMACJE

Co mogę zrobić, gdy towar jest wadliwy?

Jeżeli zamówiłeś towar, który jest wadliwy, prosimy o niezwłoczny kontakt i zaprzestanie jego użytkowania. Jednocześnie przysługują Tobie uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzecz sprzedanej (reklamacja). Termin na złożenie reklamacji liczy się od wydania towaru i wynosi 2 lata dla konsumentów i 3 miesiące dla przedsiębiorców. Istnieją 3 możliwe sposoby załatwienia reklamacji:

  • wymiana towaru na nowy
  • obniżenie ceny towaru
  • odstąpienie od umowy

Wymiana towaru na nowy (wolny od wad) jest naszym obowiązkiem, jeżeli tylko możemy tego dokonać w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności. Jeżeli jednak jesteś przedsiębiorcą, możemy odmówić Tobie wymiany towaru na nowy, jeśli koszty takiej wymiany przewyższają cenę rzeczy sprzedanej. W praktyce jednak zawsze w pierwszej kolejności będziemy starali się wymienić towar na nowy.

Pozostałe dwa rozwiązania, czyli obniżenie ceny towaru i odstąpienie od umowy, są dopuszczalne tylko w wypadku, gdy nie wymienimy towaru na nowy. Wówczas wybór należy do Ciebie i dokonuje się poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Pamiętaj jednak, że jeżeli tylko niektóre towary są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, uprawnienie do odstąpienia od umowy ogranicza się wyłącznie do towarów wadliwych.

Formularz żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (reklamacji)

W każdym z omówionych powyżej przypadków ponosimy bezpośrednie koszty wymiany lub zwrotu towaru z tytułu reklamacji (w miarę możliwości wysyłamy kuriera). Zwrot wpłaty następuje na konto bankowe wskazane na formularzu.

Ile wynosi termin rozpatrzenia reklamacji?

Jeżeli jesteś konsumentem rozpatrzymy Twoją reklamację niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeżeli nie ustosunkujemy się do reklamacji w tym terminie, możesz uznać ją za uwzględnioną. W przypadku przedsiębiorców nie obowiązuje nas ustawowy termin, niemniej jednak będziemy starali się rozpatrzyć reklamację sprawnie, mając na względzie Twoją indywidualną sytuację.