Polityka prywatności

OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

INFORMACJE OGÓLNE

Administratorem danych, dokonującym ich przetwarzania jest Madens Maciej Marcinkowski, przedsiębiorca z siedzibą w Poznaniu, ul. Hetmańska 35/8, wpisany do rejestru działalności gospodarczej prowadzonego przez Prezydenta Miasta Poznania pod nr NIP 781-000-55-24 i REGON 630301774 (zwanym dalej „My”). Obsługujemy stronę internetową www.madens.pl (zwaną dalej “Stroną” lub „Sklep”). W niniejszej Polityce Prywatności wszelkie odniesienia do “Ciebie” oznaczają dowolną osobę udostępniającą nam czy naszej Stronie dowolne dane.

Szanujemy Twoje prawo do prywatności i działamy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, w szczególności Naszym celem jest umożliwienie Ci pełnej informacji i kontroli w zakresie przetwarzania przez nas Twoich danych oraz udostępnienie narzędzi pozwalających Ci skorzystać z uprawnień wynikających z przepisów prawa.

Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące tego w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak dbamy o ich bezpieczeństwo i komu je udostępniamy. Jeżeli masz dodatkowe pytania dotyczące tego, jak korzystamy z Twoich danych osobowych, napisz do nas na podany adres e-mail: biuro@madens.pl.

W JAKI SPOSÓB POZYSKUJEMY TWOJE DANE?

Korzystamy z Twoich danych osobowych, ponieważ zdecydowałeś się dokonać zakupów w naszym sklepie internetowym www.madens.pl lub wyraziłeś zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną na podany adres e-mail o ofercie Sklepu lub w inny sposób przekazałeś nam swoje dane z wykorzystaniem strony internetowej Sklepu. Sklep prowadzi działalność w oparciu o Regulamin, z którym możesz się zapoznać tutaj.

JAK PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Jeżeli skorzystasz z naszego Sklepu, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w następujących celach:

  1. W celu wykonywania zawartych z Tobą umów sprzedaży towarów ze Sklepu– podstawą przetwarzania Twoich danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z Administratorem poprzez akceptację regulaminu Sklepu. W tym zakresie będziemy wymagać od Ciebie największej liczby danych, jednak wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji umowy sprzedaży i dostarczenia Ci zakupionych towarów; podanie Twoich danych osobowych w tym celu nie jest obowiązkowe, ale konieczne do wykonania umowy,
  2. W celu prowadzenia Twojego konta na strona Sklepu– podstawą przetwarzania Twoich danych będzie w tym wypadku umowa zawarta z Administratorem poprzez założenie konta i akceptację regulaminu Sklepu. Założenie konta w Sklepie umożliwi Ci również dostęp do przekazanych przez Ciebie danych, w tym historii Twoich zakupów, i wykonywanie niektórych praw związanymi z przetwarzaniem danych; podanie Twoich danych osobowych w tym celu nie jest obowiązkowe, ale konieczne do wykonania umowy,
  3. W celu przeprowadzania procesów reklamacyjnych– w tym wypadku podstawą przetwarzania jest obowiązek Administratora wynikający z przepisu prawa dotyczących rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Podanie danych w formularzu reklamacyjnym jest obowiązkowe dla prawidłowego rozpatrzenia Twojej reklamacji,
  4. Jeżeli wyrazisz na to odrębną zgodę, będziemy wysyłać na podany przez Ciebie adres e-mail informację handlową dotyczącą towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie, w tym ofert promocyjnych – w tym wypadku podstawą przetwarzania jest Twoja zgoda, która nie jest obowiązkowa i możesz ją cofnąć w każdej chwili kontaktując się na podane wyżej dane lub klikając w link, który przesyłamy w każdej wiadomości e-mail zawierającej informacje handlową Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na prawidłowość przetwarzania danych w okresie sprzed jej cofnięcia.
  5. Jeżeli wyrazisz na to odrębną zgodę, będziemy wysyłać na podany przez Ciebie nr telefonu komórkowego informację handlową dotyczącą towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie, w tym ofert promocyjnych – w tym wypadku podstawą przetwarzania jest Twoja zgoda, która nie jest obowiązkowa i możesz ją cofnąć w każdej chwili kontaktując się z nami np. na podane wyżej dane. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na prawidłowość przetwarzania danych w okresie sprzed jej cofnięcia.
  6. W celu kierowania do Ciebie na stronie Sklepu zindywidualizowanych komunikatów marketingowych np. w formie sugestii zakupu towarów z wykorzystaniem profilowania. Komunikaty będą przygotowane w oparciu o analizę dokonanych przez Ciebie zakupów – podstawą przetwarzania Twoich danych w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na marketingu towarów oferowanych w Sklepie, zarówno towarów własnych Administratora, jak dostawców,
  7. W celach marketingowych – na podany przez Ciebie adres do doręczeń możemy od czasu do czasu wysyłać informacje o ofercie sklepu madens.pl lub ofercie naszych partnerów handlowych. Podstawą przetwarzania Twoich danych w tym zakresie będzie prawnie uzasadniony interes nasz lub naszych partnerów polegający na marketingu wskazanych w ofercie towarów. Możesz w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w tym celu, a my przestaniemy to robić. Sprzeciw możesz wyrazić kontaktując się z nami lub korzystając z formularza zmieszczonego tutaj.
  8. W celach statystycznych dla wewnętrznych potrzeb Administratora– w tym wypadku podstawą przetwarzania będzie prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu informacji umożliwiających rozwijanie działalności i dostosowywanie usług do potrzeb użytkowników Sklepu.
  1. W celu potwierdzenia wykonania naszych obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko nam, zapobiegania lub wykrywania oszustw – podstawą przetwarzania Twoich danych w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest ochrona praw, potwierdzenie wykonania obowiązków i uzyskanie z tego tytułu należnego wynagrodzenia od klientów Administratora.

Stawiamy na przejrzystość przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytanie dotyczące procesu lub zasad ich przetwarzania, skontaktuj się z nami.

Twoje dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji bez Twojej zgody.

CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE?

Do Ciebie należy decyzja czy i jakie dane nam udostępniasz, pamiętaj jednak, że dokonując zakupów w Sklepiepodanie określonych danych będzie obowiązkowe do wykonania umowy sprzedaży, gdyż bez nich nie będziemy w stanie zrealizować Twojego zamówienia.

Nie podanie wymaganych przez nas danych skutkuje brakiem złożenia zamówienia. Nie jest obowiązkowe wyrażenie przez Ciebie zgody na otrzymywanie informacji handlowej na podany adres e-mail lub podany nr telefonu dla realizacji zawartej umowy sprzedaży Towarów. Jeżeli wyrazisz taką zgodę, będziesz mógł ją cofnąć w każdym czasie.

KOMU BĘDZIEMY UDOSTĘPNIAĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Będziemy przekazywać Twoje dane podmiotom, które współpracują z nami przy wykonaniu umowy sprzedaży zakupionych przez Ciebie towarów:

  1. W zależności od wyboru przez Ciebie sposobu dostarczenia towarów, udostępnimy Twoje dane niezbędne do realizacji dostawy towarówjednemu z następujących podmiotów:
    1. GLS Poland Sp. z o.o.,
    2. Poczta Polska S.A.,
    3. Innym podmiotom, które będą w przyszłości świadczyć usługi dostawy zakupionych przez Ciebie towarów w Sklepie.
  2. W zależności od wyboru przez Ciebie sposobu płatności za zakupione towary, udostępnimy Twoje dane niezbędne do odbioru lub dokonania płatności za zakupione towary, następującym podmiotom.
    1. Jednemu ze wskazanych wyżej przewoźników, jeżeli jako sposób płatności za wybrane towary wybrałeś „za pobraniem”,
    2. PayPro S.A. – jeżeli jako sposób zapłaty wybrałeś system płatniczy Przelewy24,
    3. Innym operatorom płatniczym, z którymi nawiążemy współpracę w celu otrzymania ceny za zakupione przez Ciebie towary.
    4. Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie informacji handlowej na podany przez Ciebie adres e-mail lub nr telefonu, będziemy udostępniać Twoje dane podmiotom świadczącym na nasze zlecenie usługę wysyłki informacji handlowej, takim jak FreshMail Sp. z o.o.
  3. Ponadto Twoje dane będą przekazywane podmiotom, które na nasze zlecenie przetwarzają dane osobowe naszych klientów, w zakresie koniecznym do hostingu stron internetowych Sklepu: JDM Sp. z o.o.
  4. Możemy także udostępniać Twoje dane osobowe innym podmiotom z powyższych kategorii, z którymi nawiążemy współpracę.

JAK DŁUGO BĘDZIEMY PRZETWARZAĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Przekazane przez Ciebie dane osobowe będziemy przetwarzać Twoje dane w okresie:

  1. Niezbędnym do realizacji umowy sprzedaży, a także Twoich roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania naszych obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko nam – jednak nie dłużej niż 10 lat od dnia przekazania nam przez Ciebie Twoich danych,
  2. W razie, gdy zgłosisz żądanie usunięcia konta w sklepie możemy przetwarzać Twoje dane w okresie niezbędnym do potwierdzenia wykonania naszych obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko nam, jednak nie dłużej niż 10 lat od dnia przekazania nam przez Ciebie Twoich danych.

JAK ZABEZPIECZAMY TWOJE DANE?

Stosujemy szereg zabezpieczeń informatycznych i organizacyjnych mających na celu zminimalizowanie ryzyka wycieku danych, ich zniszczenia, dezintegracji, takich jak: system firewall, systemy zabezpieczeń antywirusowe i antyspamowe, wewnętrzne procedury dostępu, przetwarzania danych i odtwarzania awaryjnego, a także system kopii zapasowych działający na wielu poziomach. Nasz Sklep zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu Web application firewall (WAF) oraz systemu zabezpieczeń przed atakami typu DDoS, stosujemy wysoki poziom szyfrowania połączenia HTTPS/SSL zgodnie z przyjętymi najlepszymi praktykami, współpracujemy ze starannie dobranym dostawcą usług hostingowych, który posiada certyfikaty z zakresu zarządzania jakością ISO 9001 oraz wymaganiami AQAP-2110, a także certyfikat zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO/IEC 27001. Pamiętaj jednak, że korzystanie z sieci Internet niesie zawsze ze sobą ryzyko wystąpienia określonych incydentów bezpieczeństwa, ale zapewniamy Cię, że dzięki wdrożonym procedurom regularnych przeglądów systemów informatycznymi i ich aktualizacji oraz aktywnemu monitoringu krytycznych punktów systemu chcemy to ryzyko w jak największym stopniu ograniczyć.

JAKIE PRZYSŁUGUJĄ CI PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH?

  1. Zgodnie z RODO przysługuje Ci szereg praw w związku z przekazaniem nam Twoich danych osobowych, takich jak:
    1. Prawo do informacji, w jaki sposób są przetwarzane Twoje dane osobowe– w razie pytań dotyczących tego czy i jak przetwarzamy Twoje dane skontaktuj się z nami za pomocą udostępnionego na tej stronie formularza kontaktowego lub przesyłając informację do pod adres iod@wearco.pl, chętnie na nie odpowiemy,
    2. Prawo do dostępu i aktualizacji danych– zawsze masz dostęp do Twoich danych osobowych na Twoim koncie w Sklepie. Możesz tam edytować dostarczone nam dane oraz je aktualizować. Jeżeli nie założyłeś konta w Sklepie skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego na niniejszej stronie lub napisz do naszego Inspektora Ochrony Danych z żądaniem dostępu do Twoich danych – przekażemy Ci informacje jakie Twoje dane przetwarzamy i zaktualizujemy je na Twoje żądanie,
    3. Na zasadach określonych w RODO, przysługują Ci również prawa do:
      1. Usunięcia danych– jeżeli chcesz, abyśmy przestali przetwarzać Twoje dane, możesz usunąć swoje konto w Sklepie lub zgłosić nam takie żądanie. Pamiętaj jednak, że nie jest to bezwzględne prawo i możemy odmówić usunięcia tych Twoich danych, co do których mamy podstawę do ich przetwarzania (np. realizacja obowiązku prawnego lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko nam),
      2. Żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych, 
      3. Zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych, jeżeli podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora lub wykonywanie zadań w interesie publicznym,
      4. Cofnięcia zgody, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody,
      5. Przeniesienia danych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy lub Twojej zgody.

Możesz wykonać wszystkie powyższe prawa kontaktując się z nami pod adresem e-mail: biuro@madens.pl.

INFORMACJA O ORGANIE WŁAŚCIWYM DO WNIESIENIA SKARGI

Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem, możesz też wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

PLIKI COOKIES

Nie zbieramy automatycznie żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies (tzw. ciasteczka). Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które są zapisywane przez serwer na dysku twardym Twojego komputera. Informacje z plików cookies używane są do dostosowania zawartości Strony do Twoich preferencji i optymalizacji jej działania.  W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Twojego urządzenia, aby odpowiednio wyświetlić stronę internetową. Są także używane do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.

RODZAJE WYKORZYSTYWANYCH COOKIES

Stosujemy dwa rodzaje plików cookies:
sesyjne– znajdują się na urządzeniu do momentu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej albo do czasu wyłączenia opcji przechowywania plików cookies w danej przeglądarce internetowej,
stałe– pozostają na urządzeniu przez okres wyznaczony w ustawieniach plików cookies w opcjach przeglądarki internetowej lub do czasu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.

Aby przeglądać Stronę nie jest wymagane włączenie obsługi plików cookies. Niemniej jednak, korzystanie z „koszyka” na Stronie oraz składanie zamówień jest możliwe tylko po uprzednim włączeniu obsługi ciasteczek. Używamy ciasteczek tylko dla Twojej wygody w korzystaniu ze Strony (na przykład do zapamiętania, kim jesteś, kiedy chcesz zmienić zawartość swojego koszyka), a nie w celu gromadzenia danych osobowych. Możesz wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej obsługę ciasteczek, lecz ograniczy to Twoje korzystanie ze Strony.

Więcej informacji o plikach cookies możesz znaleźć na stronie wszystkoociasteczkach.pl

CELE W JAKICH WYKORZYSTYWANE SĄ COOKIES

  1. ADMINISTRATOR WYKORZYSTUJE COOKIES WŁASNE W NASTĘPUJĄCYCH CELACH:
    1. konfiguracji serwisu
      1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu,
      2. rozpoznania urządzenia Użytkownika Serwisu oraz jego lokalizację i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb.
    2. uwierzytelniania Użytkownika w serwisie i zapewnienia sesji Użytkownika w serwisie
      1. utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
      2. poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki,
      3. optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
    3. realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych
      1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
      2. umożliwienie korzystania w Serwisie z funkcji „Koszyk”.
    4. analiz i badań oraz audytu oglądalności
      1. tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych Serwisu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
      2. zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu
  1. ADMINISTRATOR USŁUGI WYKORZYSTUJE COOKIES ZEWNĘTRZNE W NASTĘPUJĄCYCH CELACH:
    1. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych, np. Google Analytics,
    2. prezentowania reklam dostosowanych do preferencji Użytkownika z wykorzystaniem narzędzia internetowej reklamy, np. Google Ads,
    3. prezentowania opinii na stronach internetowych Serwisu, które są pobierane z zewnętrznego serwisu internetowego Opineo.pl

MOŻLIWOŚĆ OKREŚLENIA WARUNKÓW PRZECHOWYWANIA LUB UZYSKIWANIA DOSTĘPU PRZEZ PLIKI COOKIES

  1. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.
  3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
  4. Szczegółową informację dotyczącą konfiguracji plików cookies przeglądarek Google Chrome, Internet Explorer, Mozila Firefox, Opera, Microsoft Edge, Safari znajdziesz tutaj.

ZGODA

Przekazując nam swoje dane lub korzystając ze Strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas Twoich danych w sposób określony w niniejszej Polityce Prywatności.

ZMIANY W NASZEJ POLITYCE PRYWATNOŚCI

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w powyższej Polityce Prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na tej stronie.

Data publikacji „Polityki prywatności”: 1 grudnia 2017 roku.

Ostatnia zmiana: 1 lutego 2019 roku.

Jest częścią Regulaminu.